Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (u daljem tekstu: Regulator) je u skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama („Službeni glasnik RS“, broj 35/23, u daljem tekstu: Zakon) nadležno za rešavanje po zahtevima krajnjih korisnika za vansudsko rešavanje spora između krajnjeg korisnika i pružaoca javno dostupne elektronske komunikacione usluge. S tim u vezi, krajnji korisnici mogu da podnesu zahtev za vansudsko rešavanje spora Regulatoru, uz uslov da su prethodno pokušali da problem reše neposredno sa pružaocem usluge, što je i obaveza krajnjeg korisnika u skladu sa Zakonom.
U tom smislu, zahtev, između ostalog, treba da sadrži, pored naziva pružaoca usluge, i imena i prezimena krajnjeg korisnika, broj pretplatničkog ugovora ili broj telefona (ako je usluga vezana za fiksnu ili mobilnu telefoniju), vrstu elektronske komunikacione usluge, opis problema i pokušaja njegovog rešenja sa pružaocem usluge, kao i adresu prebivališta/boravišta podnosioca prigovora, radi daljeg postupanja Regulatora po predmetnom zahtevu.
Takođe Vas obaveštavamo da na veb prezentaciji Regulatora www.ratel.rs možete naći propise koji uređuju ovu oblast, i to Zakon i odgovarajuća podzakonska akta, ukoliko želite da se bliže informišete o nadležnostima Regulatora, kao i pravima i obavezama, kako krajnjih korisnika, tako i pružalaca javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga.