Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге (у даљем тексту: Регулатор) је у складу са Законом о електронским комуникацијама („Службени гласник РС“, број 35/23, у даљем тексту: Закон) надлежно за решавање по захтевима крајњих корисника за вансудско решавање спора између крајњег корисника и пружаоца јавно доступне електронске комуникационе услуге. С тим у вези, крајњи корисници могу да поднесу захтев за вансудско решавање спора Регулатору, уз услов да су претходно покушали да проблем реше непосредно са пружаоцем услуге, што је и обавеза крајњег корисника у складу са Законом.
У том смислу, захтев, између осталог, треба да садржи, поред назива пружаоца услуге, и имена и презимена крајњег корисника, број претплатничког уговора или број телефона (ако је услуга везана за фиксну или мобилну телефонију), врсту електронске комуникационе услуге, опис проблема и покушаја његовог решења са пружаоцем услуге, као и адресу пребивалишта/боравишта подносиоца приговора, ради даљег поступања Регулатора по предметном захтеву.
Такође Вас обавештавамо да на веб презентацији Регулатора www.ratel.rs можете наћи прописе који уређују ову област, и то Закон и одговарајућа подзаконска акта, уколико желите да се ближе информишете о надлежностима Регулатора, као и правима и обавезама, како крајњих корисника, тако и пружалаца јавно доступних електронских комуникационих услуга.